دانلود پایان نامه های آماده – روش های آماری جهت تجزیه و تحلیل داده ها: – 10 |
ویژگیهای تحقیق علی – بررسی علل پس از وقوع آنهاست در این تحقیق اطلاعات لازم جهت بررسی علل وقوع یک حادثه هنگامی جمع آوری می شود که در آن حادثه ای رخ داده است و بنابرین پژوهشگر هیچ گونه دخالتی در بروز آن حادثه نداشته است در این صورت او یک یا چند اثر را انتخاب کرده و ب مطالعه زمینه و شرایط قبلی درصدد جستجوی علل یا روابطی برای وقوع آن حادثه است.
جامعه و نمونه پژوهش و چگونگی انتخاب نمونه : جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلید معلمین شهرستان ابهر است و افراد نمونه در این پژوهش شامل ۳۰ نفر میباشد که از طریق نمونه گیری خوشه ای مدارس-ف حضرت معصومه، ایران و الزهراء به صورت تصادفی جهت پاسخ دهی به پرسشنامه انتخاب شده اند.
ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات :
برای اندازه گیری میزان رضایت شغلی از پرسشنامه رضایت شغلی و برای اندازه گیری میزان افسردگی از آزمون بک beak استفاده می شود.
روش های آماری جهت تجزیه و تحلیل داده ها:
برای تجزیه و تحلیل آماری از روش های آمار توصیفی مثل میانگین و فروانی درصدی و نمودارها جهت مقایسه میزان افسردگی در گروه از آزمون t استیودنت استفاده شده است.
معرفی تست افسردگی :
تست افسردگی بک در سال ۱۹۶۶ تهیه گردیده است که بر نشانه های عاطفی، بدنی، شناختی و رفتاری افسردگی تأکید می ورزد علاوه بر استفاده بالینی آن به ذلیل ارزیابی سریع سطح افسردگی این تست در حد مورد استفاده واق می شود و می توان گفت یکی از پراستفاده ترین وسایل انداز گیری ختلالات روانی است و هدف بک از ایجاد آزمون دستیابی به بک سیستم عینی و شخصیتی بوده.
این پرسشنامه شامل ۲۱ گروه از علائم افسردگی است که هر گروه از ۴ ا ۵ مورد تشکیل شده است. آزمون بک برای افردی که بالاتر از ۱۳ سال و دارای سوا و خوندن و نوشتن در سطح پایین مقدور میباشد این تست به عنوان آزمون خود سنج مورد استفاده قرار میگیرد آزمودنی باید جمله ای هر گروه را به دقت و به ترتیب ضعیفترین تا شدیدترین میزان اختال در آن جنبه را مورد سنجش قرار میدهد آزمودنی در هر جنبه میتواند نمده ای
فصل چهار م
تجـزیه و تحلیـل داده هـا
بین (۰ – ۳) بگیرد که صفر نشانۀ عدم افسردگی و ۳ فسردگی و ۳ نشان دهندۀ شدت افسردگی در این جنبه میباشد.
XY
Y2
X2
Y (نمرۀ رضایت شغلی)
X (نمرۀ افسردگی)
۱۲۳۲
۵۹۲۹
۲۵۶
۷۷
۱۶
۶۳۸
۳۳۶۴
۱۲۱
۵۸
۱۱
۱۶۵۰
۵۶۲۵
۴۸۴
۷۵
۲۲
۲۴۹۶
۶۰۸۴
۱۰۲۴
۷۸
۳۲
۹۰۰
۳۶۰۰
۲۲۵
۶۰
۱۵
۱۱۷۰
۴۲۲۵
۳۲۴
۶۵
۱۸
۵۱۸
۵۴۷۶
۴۹
۷۴
۷
۴۹۰
۴۹۰۰
۴۹
۷۰
۷
۱۳۶۰
۶۴۰۰
۲۸۹
۸۰
۱۷
۱۳۶
۴۶۲۴
۴
۶۸
۲
۸۲۵
۵۶۲۵
۱۲۱
۷۵
۱۱
۱۰۸۰
۸۱۰۰
۱۴۴
۹۰
۱۲
۹۹۰
۲۰۲۵
۴۸۴
۴۵
۲۲
۴۸۶
۶۵۶۱
۳۶
۸۱
۶
۱۶۲
۶۵۶۱
۴
۸۱
۲
۱۳۵۷
۳۴۸۱
۵۲۹
۵۹
۲۳
۸۸۰
۶۴۰۰
۱۲۱
۸۰
۱۱
۲۰۴
۴۶۲۴
۹
۶۸
۳
۷۷
۵۹۲۹
۱
۷۷
۱
۴۱۴
۴۷۶۱
۳۶
۶۹
۶
۱۴۶
۵۳۲۹
۴
۷۳
۲
۶۰۰
۲۵۰۰
۱۴۴
۵۰
۱۲
۷۶۰
۵۷۷۶
۱۰۰
۷۶
۱۰
۱۷۹۸
۳۸۴۴
۸۴۱
۶۲
۲۹
۱۱۵۲
۴۰۹۶
۳۲۴
۶۴
۱۸
۸۸۴
۲۷۰۴
۲۸۹
۵۲
۱۷
۱۷۰۸
۳۷۲۱
۷۸۴
۶۱
۲۸
۵۲۰
۴۲۲۵
۶۴
۶۵
۸
۱۰۴۰
۱۶۰۰
۶۷۶
۴۰
۲۶
۳۱۰۵
۴۷۶۱
۲۰۲۵
۶۹
۴۵
۲۸۷۷۸ =
۱۴۲۸۵۰=
۹۵۶۱ =
۲۰۴۲ =
۴۳۹=
ضریب همبستگی = ۲XY
تعداد آزمودنیها = X
نمرۀ آزمودنی در متغیر اول = X
نمرۀ آزمودنی در متغییر دوم = Y
مجموع =
۲۸ = ۲ – ۳۰ = Df درجه آزادی
نتیجه : میزان رضایت شغل و افسردگی معلمین شهرستان ابهر که به صورت تصادفی انتخاب شده است در جدول زیر نشان داده شده است.
۲۸
Df
۱%
۸۱/۱
۴۵۷/۲
برای تجزیه و تحلیل و همبستگی بین رضایت شغلی و افسردگی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. ضریب همبستگی بین افسردگی و رضایت شغلی ۳۱/۰ = r به دست آمده است برای اینکه مشخص شود آیا این ضریب همبستگی معنی دار است یا خیر؟ از آزمون T استفاده شده است چون T بحرانی است. بنابرین فرض صفر تأیید می شود و فرض رد می شود یعنی بین میزان افسردگی و رضایت شغلی ارتباط وجود ندارد.
فصل پنجم
نتیجه گیری
محدودیت های پژوهشی: پر واضح است که هیچ تحقیق حتی از نوع تجربی و آزمایشگاهی نمی تواند اعتبار و روایی صد در صد داشته باشد.
نارسائیهای تحقیق ملی مقایسهای عبارتند از: ۱ ) بارزترین نارسائی طرح پژوهش علی عدم توانایی کنترل متغیرهای مستقل است. ۲ ) اشکال دیگرانی این تحقیق این است مه پژوهشگر هیچگاه نمی تواند اطمینان کامل داشته باشد که عامل یا عوامل اصلی که بسیار وقوع عمل یا اثر مورد مططالعه شده جزء آن دسته از عوامل از که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. ۳ ) آگاهی به اینکه هیچگاه فقط یک عامل یک نتیجه را بسیار نمی شود بلکه ترکیبی از عوامل و همچنین کنش و واکنش های بین عوامل همه با هم تحت شرایطی معین نتیجه ای وِیژه را بسیار می شود انجام دیگری در پژوهشهای علی برای محقق است.
پیشنهاد های پژوهش:
۱ ) گسترش خدمات راهنمایی و مشاوره در همه ابعاد زندگی خصوصاًً در مدارس؛
۲ ) راهنمایی والدین برای هدایت شغلی فرزندان؛
۳ ) سعی شود که وزارت کار و امور اجتماعی و ساید وزارتخانه حتی المقدور از علاقه و انگیزش شغلی جوانان در پست و قصدی بهره جویند؛
۴ ) بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مراکز شغلی و حرفه ای؛
بحث و نتیجه گیری:
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-09-28] [ 10:23:00 ب.ظ ]
|