نتایج به دست آمده با یافته های شهیم (۱۳۸۶) که ‌به این نتیجه رسید که پسران در پرخاشگری رابطه ای از دختران پرخاشگرترند همخوانی ندارد . و بالاخره بین دختران و پسران در پرخاشگری واکنشی کلامی – بیش فعال تفاوت وجود داشت و نتایج پژوهش حاکی از آن است که پسران پرخاشگری واکنشی کلامی – پیش فعال بیشتری نسبت به دختران دارند.این نتیجه با یافته های لاد و بورگس همخوانی دارد و همینطور با یافته های ماتسورا و هاشیموتو همخوانی دارد.

تفسیر یافته ها:

قصه درمانی یک اصطلاح کلی است که چندین روش مختلف توسط بسیاری از درمانگران را در بر می‌گیرد با این که این روش ها هر کدام معرف و نماینده نوعی متفاوت از قصه درمانی اند ولی ارتباط دادن قصه های شخصی از راه قصه گویی یکی از نظرات اساسی و بنیادی است که با تمامی این روش ها تلاقی پیدا می‌کند. اریکسون با بهره گرفتن از هیپنوتیزم درمانی داستان هایی را برای بیمارانش می گفت و به آن ها کمک می کرد تا از طریق داستان ها راه حل های معضلات زندگی خود را بیابند و نیز از داستان ها برای کاهش پرخاشگری کودکان استفاده می کرد. (اریکسون ۱۹۸۵، به نقل از بهرامی، ۱۳۸۴). سیلور(۲۰۰۷) عنوان می‌کند که ، داستان ها می‌توانند منبع تمرکز و اتصال برای درمان پرخاشگری باشند.امین دهقان و پریرخ (۱۳۸۲) در مقاله خود تحت عنوان(( داستان گویی برای شناخت و درمان کودکان)) این نکته را مطرح کرده که از داستان های نیمه تمام می توان برای تشخیص مشکلات و پیچیدگی های ذهنی و عاطفی و پرخاشگری کودکان استفاده کرد . استفاده از داستان ها مستلزم به کارگیری الگوی ویژه ای نمی باشد و صرف نظر از ساختار نظری درمانگر، می‌توانند کاملا مورد استفاده قرار گیرند. لذا این امکان وجود دارد که خود داستان در بازی درمانی ، هنر درمانی، نقش گزاری روانی ، و درمان های مربوط به داستان گویی یک نماد باشد. در واقع داستان خلاقیت گسترده ای است که با آن هر فردی می‌تواند عقاید به ظاهر نامعقول را بازیابی ، آن ها را جایگزین و استفاده سازنده از آن را مطرح کند.در پژوهش حاضر ، پژوهشگر سعی بر آن داشت تا رفتارهای مثبت کودکان را پس از بیان داستان به طور غیر مستقیم تشویق کند. کودکان در این برنامه به واسطه شخصیت های داستانی با رفتارهای تازه آشنا شدند . فضای استعاره ای قصه ، آن ها را برای عمل به آموخته های خود آماده ساخت تا در موقعیت های مشابه با موقعیت های داستان رفتار آن ها را به سمت رفتارهای مورد نظر هدایت نماید. ‌بنابرین‏ برنامه مداخله از این طریق توانسته است مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال

    1. – Sukhodolosky ↑

    1. – Dwived K,N ↑

    1. – Tviezn Berg,H,L ↑

    1. – Mc Grath,G,H ↑

    1. – Craowford ↑

    1. – Brown ↑

    1. – Green ↑

    1. – Thompson ↑

    1. – Zipes ↑

    1. – Boulton&Smith ↑

    1. – Dimmagio ↑

    1. – Bradley,Corweyn,Burchinal,Mcadoo&Garica ↑

    1. – Forgan ↑

    1. – Cook,Taylor&Silverman ↑

    1. – Parker&Asher ↑

    1. – Rubin,Dwyer,Booth,Kim,Burgess&Rose ↑

    1. – Van ↑

    1. – Silver ↑

    1. – Forset ↑

    1. – Balfor ↑

    1. – Mac ↑

    1. – Ortcutt ↑

    1. – Rollins PR MC Abliss ↑

    1. – Larner ↑

    1. – Brown C &Augusta Scoht ↑

    1. – Nelson ↑

    1. – Rubin ↑

    1. – Cancalves,O.F.Machado,P.P ↑

    1. – Schneider&Dube ↑

    1. – Perrow ↑

    1. – Bettelheim ↑

    1. – Erikson ↑

    1. – Forgan ↑

    1. – Cool – Taylor&Silverman ↑

    1. – Balfour ↑

    1. – Brooks ↑

    1. – Mac ↑

    1. – Sheng &Abelson ↑

    1. – Aronson ↑

    1. – Atkinson&Hilgard’s ↑

    1. – Sadoc&Sadoc ↑

    1. – Aronson ↑

    1. – Ganter ↑

    1. – Nelson&Ezariya ↑

    1. – Crothers,Field,Kolbert,Bell,Blasic,Camic,Greisler&Keene ↑

    1. – Patterson ↑

    1. – Park&Hetrengton ↑

    1. – Crick&Grotpeter ↑

    1. – Gersie ↑

    1. – Loeber,R.&Hay,D.,1997 ↑

    1. – Levin ↑

    1. – Melbourne ↑

    1. – Shechtman ↑

    1. – Suklodolosky,Kassinove &Gorman ↑

    1. – Ortcutt ↑

    1. – Barret ↑

    1. – Crick , Casas & Masher ↑

    1. – Nangel , Erdly, Carpenter&Newman ↑

    1. – Dodge,Coie&Lynam ↑

    1. – Lento ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...