دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه – قسمت 25 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
-
- – مکارم شیرازی، ناصر و دیگران، تفسیر النمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۲،ج۳، ص۳۱ ↑
-
- – صفایی،حسین و امامی،اسدالله،حقوق خانواده،انتشارات سمت ،۱۳۷۴،ص ۳۹۳ ↑
-
- کاتوزیان،ناصر،حقوق مدنی خانواده،تهران،بهمن برنا،جلدپنجم،۱۳۷۸،ص ۱۸۷ ↑
-
- – خمینی،روح الله ،تحریر الوسیله،۱۴۰۳،ق ،ج ۱،ص ۲۸۳ ↑
-
- – شیخ طوسی. تفسیر تبیان ،مکتب الاعلام الاسلامی،قم،چاپ اول،۱۴۰۹ ق ، جلد ۲ ،صفحه ۲۵۶ ↑
-
- – همان، الف، بیتا، ج ۳، صفحه ۱۰۸ ↑
-
- – طبرسی ،فضل بن حسن،مجمع البیان فی تفسیر القرآن، بی تا،قم،۱۴۰۳ ه.ق ، ج ۵ ، صفحه ۷۷ ↑
-
- – طباطبایی، المیزان، ج۴، ص ۲۶۵ ↑
-
- – شیخ طوسی، تبیان، ج۲، ص ۴۲ ↑
-
- – ابن اقدامه،عبدالله بن احمد،المغنی،دارالحدیث ،بیروت، بی تا، ج۸، ص ۱۶۶ ↑
-
- – طبرسی، فضل بن حسن،مجمع البیان فی تفسیر القرآن،بی تا، ج۲۵، ص ۱۱۲ ↑
-
- – حر عاملی،محمد بن حسن،وسایل الشیعه،مؤسسه آل البیت علیهم السلام،چاپ اول،قم، ۱۴۱۲ه.ق ، ج۲۱، ص ۵۰۹ ↑
-
- – به نقل از نجفی، ۱۳۹۷، جلد ۳۱، صفحه ۳۰۹ ↑
-
- – حرعاملی، وسایل الشیعه ، جلد ۱۵،کتاب النکاح،ابواب النفقات، صفحه ۲۳۰ ، کلینی بی تا ، جلد هفت، صفحه ۲۲۰ ↑
-
- – حر عاملی ،همان ،ج ۵ ، باب ۲۱ ، ص ۲۵۱ ↑
-
- – نجفی، جواهرالکلام، ۱۳۷۹، جلد ۳۱ صفحه ۳۸، فخرالمحققین، ایضاح الفوائد ، جلد سه ، صفحه ۲۶۶، علی طباطبایی، ریاض المسائل، ۱۴۲۰ جلد ۲ صفحه ۱۶۳، ابن قدامه، مغنی، بی تا ، جلد هشت، صفحه ۹۸، شیخ طوسی، مبسوط، بی تا، جلد شش، صفحه ۱۱۲ ↑
-
- – ابوزهره می نویسد:«…اجماع المسلمین علی ذلک من عهد النبی الی الان و لم یخالف فی ذلک احد.» ،یعنی مسلمانان از زمان پیامبر بر این موضوع اجماع دارند و مخالفی د رآن نیست.(عقدالزواج،ص ۲۷۹)؛ همچنین، ر.ک السعید،مصطفی سعید، فی مدی استعمال حقوق الزوجه،ص ۲۰۹ ↑
-
- – السعید مصطفی ،سعید،فی مدی استعمال الحقوق الزوجه،ص ۲۰۹ ↑
-
- – محمد ابوزهره ، عقد الزواج و آثاره ،ص ۲۷۹؛ محمد الله جوری ،الاحوال الشخصیه للمصریین المسلمین،ص ۹۳ ↑
-
- – صفایی، حسین،حقوق خانواده، نشر میزان،تهران،۱۳۷۸، صفحه ۱۴۶ ↑
-
- – کاتوزیان،ناصر،قانون مدنی در نظم حقوق کنونی در نظم کنونی ، چاپ ۴۳ ، انتشارات میزان ،تهران ،۱۳۸۶،م ۱۱۰۶ ↑
-
- – همان ↑
-
- – امام خمینی، تحریرالوسیله، ج ۳ ،صفحه ۵۶۹ ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، قانون مدنی در نظم حقوق کنونی ماده ۱۲۰۳ ↑
-
- – مطهری ،مرتضی، نظام حقوق زن در اسلام،انتشارات صدرا،چاپ سی و یکم،۱۳۸۱،ص ۲۶۴ ↑
-
- – همان ↑
-
- – یثربی قمی ، سید علی محمد ، حقوق خانواده،انتشارات سمت،تهران،۱۳۸۸، ص ۱۰۸ ↑
-
- – حاتمی،علی اصضر،ا صمی اصهباناتی،هاجر،بررسی فقهی حقوقی نفقه زوجه در عده وفات ،مجله مطالعات حقوقی ،شماره اول، بهار و تابستان ۱۳۹۰ ↑
-
- – کاتوزیان،ناصر،قانون مدنی در نظم حقوق کنونی ، ویرایش چهارم ،چاپ سی و یکم ،نشر میزان،زمستان ۱۳۹۰، ماده ۱۲۰۴ ↑
-
- – سوره طلاق ،آیه ۷: (( لِیُنْفِقْ ذُو سَعَهٍ مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّهُ . . .)) آیه ۱۹۶،۲۱۶،۲۶۷ سوره بقره ↑
-
- – جواهرالکلام،جلد ۳۱، ص ۳۷۹ ↑
-
- – ماده ۱۱۳۶ قانون مدنی ↑
-
- – ماده ۱۱۹۹ قانون مدنی ↑
-
- – ر.ک، حیدری، احمد، پیام زن، شماره ۲، سال سیزدهم، اردیبهشت ۱۳۸۳، ص ۴۷ ↑
-
- – امامی، سید حسین و صفایی، اسدالله، حقوق خانواده ،ص ۱۶۳ ↑
-
- – صدیق اورعی، غلامرضا، تمکین بانو و ریاست شوهر از دیدگاه قانون مدنی و جامعه، چاپ اول، بهار ۱۳۸۰، ص ۱۵۳ ↑
-
- – همان، ص ۱۵۳ ↑
-
- – حسینی کوهساری، اسحاق، مبانی کلی حقوق زن در خانواده، مجله اندیشههای حقوقی، سال اول، شماره پنجم، زمستان ۱۳۸۲ ↑
-
- – صدیق اورعی، غلامرضا، همان، ص ۱۵۶ ↑
-
- – فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۴، ص ۶۴۷ ↑
-
- – حر عاملی، وسایل الشیعه، ۱۳۶۸، ص ۶۵ ↑
-
- – خمینی واقف، احمدعلی، حقوق مدنی۵، خانواده، انتشارات دانش نگار، چاپ اول، پاییز ۱۳۶۸، ص ۱۱۵ ↑
-
- – مهرپور، حسین، دیدگاههای جدید در مسائل حقوقی، تهران، انتشارات اطلاعات، ۱۳۷۲، ص ۱۰۵ ↑
-
- – صدیق اورعی، تمکین بانو و ریاست شوهر، ص ۱۷۸ ↑
-
- – کاتوزیان،ناصر،حقوق خانواده، ۱۳۷۱، ص ۲۲۷ ↑
-
- – امامی، حسن،حقوق خانواده،۱۳۶۶، ، ص ۴۳۳ ↑
-
- – محقق داماد،مصطفی، ۱۳۶۷، ص ۲۸۸ ↑
-
- – صفایی و امامی، ص ۱۲۰ ↑
-
- – سوره نساء، آیه ۳۴ ↑
-
- – ابراهیم مصطفی و دیگران، المعجم الوسیط، استانبول، دارالدعوه، ۱۹۸۹ و ص ۷۶۸ ↑
-
- – حرانی، حسنبنعلی، تحف العقول عن آن رسول (ص)، قم، مدرسه انتشارات اسلامی، ۱۴۱۷ ق، ص ۲۹۰ ↑
-
- – الطوسی، محمد بن حسن، مبسوط فی فقه الامامیه، تهران، مکتب مرتضویه، ۱۳۸۸، ص ۲۰ ↑
-
- – جوادی آملی، عبدالله، زن در آیینه جمال و جلال، تهران، مرکز نشر فرهنگی رجاء، ۱۳۷۲، ص ۳۶۶ ↑
-
- – آل بحر العلوم، سید محمد، بلغه الفقیه، تهران، مکتبه الصاق، ۱۳۶۲، ص ۲۱۰ ↑
-
- – امامی، سید حسن، حقوق مدنی، تهرانف کتابفروشی اسلامیه، ۱۳۷۶، ص۲۰۲ ↑
-
- – نجفی، جواهرالکلام،، بی تا، ص۱۰۱٫ ↑
-
- – در م ۱۱۶۸ ق.م، حضانت و نگهداری هم حق و هم تکلیف دانسته شده است. ↑
-
- – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، مقدمه علم حقوق، تهران، کتابخانه گنج دانش، ۱۳۷۶، ص۹۸٫ ↑
-
- – از حقوقدانان ما تنها دکتر کاتوزیان بهاختصار به تبیین ماهیت ریاست مرد بر خانواده پرداخته و در حاشیه ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی، آن را در مفهوم حقوق کنونی خود حق و تکلیف دانسته است. ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی خانوادهر، ۱۳۷۱، ص ۲۲۷٫ ↑
-
- نراقی، احمد، عوایدالایام، قم، مکتب الاعلام الاسلامی، ۱۳۷۵، ص۱۴۷٫ ↑
-
- – حلی ،۱۳۴۲محمد بن حسن،ایضاح الفوائدفی شرح مشکلات القواعد،قم،المطبعه العلمیه،۱۳۸۷،چاپ اول ،ص ۵۲ ؛جبعی عاملی ،(شهیدثانی)،زین الدین،الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه ، ۱۴۱۰ ه ج ۲،ص ۴۶۵ ؛ ابن براج ،۱۴۰۶قاضی،المهذب،قم،مؤسسه نشر اسلامی،۱۴۰۶ ه ،ج۲،چاپ اول ،ص ۳۴۷ ↑
-
- – طباطبایی ،علی،ریاض المسائل،قم،مؤسسه آل بیت،۱۴۱۸ ه ،ج ۱۲،ص ۱۶۴ ↑
-
- -طوسی ،محمدبن حسن،مبسوط فی فقه الامامیه ،تهران،المکتبه المرتضویه لاحیاء الاثار الجعفریه ،بی تا ،ج ۶ ،ص ۱۱ ↑
-
- -نجفی ،محمدحسن،جواهرالکلام ،ج ۳۱ ،ص ۳۰۴ ↑
-
- – طباطبایی ،علی،ریاض المسائل،۱۴۱۸ ه ،ج ۱۲ ،ص ۱۶۵ ↑
-
- – حرانی ،حسن بن علی ،تحف العقول،۱۴۰۴ ه.ق ،ص ۳۳ ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-09-28] [ 10:28:00 ب.ظ ]
|