1. – مکارم شیرازی، ناصر و دیگران، تفسیر النمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۲،ج۳، ص۳۱ ↑

    1. – صفایی،حسین و امامی،اسدالله،حقوق خانواده،انتشارات سمت ،۱۳۷۴،ص ۳۹۳ ↑

    1. کاتوزیان،ناصر،حقوق مدنی خانواده،تهران،بهمن برنا،جلدپنجم،۱۳۷۸،ص ۱۸۷ ↑

    1. – خمینی،روح الله ،تحریر الوسیله،۱۴۰۳،ق ،ج ۱،ص ۲۸۳ ↑

    1. – شیخ طوسی. تفسیر تبیان ،مکتب الاعلام الاسلامی،قم،چاپ اول،۱۴۰۹ ق ، جلد ۲ ،صفحه ۲۵۶ ↑

    1. – همان، الف، بی‌تا، ج ۳، صفحه ۱۰۸ ↑

    1. – طبرسی ،فضل بن حسن،مجمع البیان فی تفسیر القرآن، بی تا،قم،۱۴۰۳ ه.ق ، ج ۵ ، صفحه ۷۷ ↑

    1. – طباطبایی، المیزان، ج۴، ص ۲۶۵ ↑

    1. – شیخ طوسی، تبیان، ج۲، ص ۴۲ ↑

    1. – ابن اقدامه،عبدالله بن احمد،المغنی،دارالحدیث ،بیروت، بی تا، ج۸، ص ۱۶۶ ↑

    1. – طبرسی، فضل بن حسن،مجمع البیان فی تفسیر القرآن،بی تا، ج۲۵، ص ۱۱۲ ↑

    1. – حر عاملی،محمد بن حسن،وسایل الشیعه،مؤسسه‌ آل البیت علیهم السلام،چاپ اول،قم، ۱۴۱۲ه.ق ، ج۲۱، ص ۵۰۹ ↑

    1. – به نقل از نجفی، ۱۳۹۷، جلد ۳۱، صفحه ۳۰۹ ↑

    1. – حرعاملی، وسایل الشیعه ، جلد ۱۵،کتاب النکاح،ابواب النفقات، صفحه ۲۳۰ ، کلینی بی تا ، جلد هفت، صفحه ۲۲۰ ↑

    1. – حر عاملی ،همان ،ج ۵ ، باب ۲۱ ، ص ۲۵۱ ↑

    1. – نجفی، جواهرالکلام، ۱۳۷۹، جلد ۳۱ صفحه ۳۸، فخرالمحققین، ایضاح الفوائد ، جلد سه ، صفحه ۲۶۶، علی طباطبایی، ریاض المسائل، ۱۴۲۰ جلد ۲ صفحه ۱۶۳، ابن قدامه، مغنی، بی تا ، جلد هشت، صفحه ۹۸، شیخ طوسی، مبسوط، بی تا، جلد شش، صفحه ۱۱۲ ↑

    1. – ابوزهره می نویسد:«…اجماع المسلمین علی ذلک من عهد النبی الی الان و لم یخالف فی ذلک احد.» ،یعنی مسلمانان از زمان پیامبر بر این موضوع اجماع دارند و مخالفی د رآن نیست.(عقدالزواج،ص ۲۷۹)؛ همچنین، ر.ک السعید،مصطفی سعید، فی مدی استعمال حقوق الزوجه،ص ۲۰۹ ↑

    1. – السعید مصطفی ،سعید،فی مدی استعمال الحقوق الزوجه،ص ۲۰۹ ↑

    1. – محمد ابوزهره ، عقد الزواج و آثاره ،ص ۲۷۹؛ محمد الله جوری ،الاحوال الشخصیه للمصریین المسلمین،ص ۹۳ ↑

    1. – صفایی، حسین،حقوق خانواده، نشر میزان،تهران،۱۳۷۸، صفحه ۱۴۶ ↑

    1. – کاتوزیان،ناصر،قانون مدنی در نظم حقوق کنونی در نظم کنونی ، چاپ ۴۳ ، انتشارات میزان ،تهران ،۱۳۸۶،م ۱۱۰۶ ↑

    1. – همان ↑

    1. – امام خمینی، تحریرالوسیله، ج ۳ ،صفحه ۵۶۹ ↑

    1. – کاتوزیان، ناصر، قانون مدنی در نظم حقوق کنونی ماده ۱۲۰۳ ↑

    1. – مطهری ،مرتضی، نظام حقوق زن در اسلام،انتشارات صدرا،چاپ سی و یکم،۱۳۸۱،ص ۲۶۴ ↑

    1. – همان ↑

    1. – یثربی قمی ، سید علی محمد ، حقوق خانواده،انتشارات سمت،تهران،۱۳۸۸، ص ۱۰۸ ↑

    1. – حاتمی،علی اصضر،ا صمی اصهباناتی،هاجر،بررسی فقهی حقوقی نفقه زوجه در عده وفات ،مجله مطالعات حقوقی ،شماره اول، بهار و تابستان ۱۳۹۰ ↑

    1. – کاتوزیان،ناصر،قانون مدنی در نظم حقوق کنونی ، ویرایش چهارم ،چاپ سی و یکم ،نشر میزان،زمستان ۱۳۹۰، ماده ۱۲۰۴ ↑

    1. – سوره طلاق ،آیه ۷: (( لِیُنْفِقْ ذُو سَعَهٍ مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّهُ . . .)) آیه ۱۹۶،۲۱۶،۲۶۷ سوره بقره ↑

    1. – جواهرالکلام،جلد ۳۱، ص ۳۷۹ ↑

    1. – ماده ۱۱۳۶ قانون مدنی ↑

    1. – ماده ۱۱۹۹ قانون مدنی ↑

    1. – ر.ک، حیدری، احمد، پیام زن، شماره ۲، سال سیزدهم، اردیبهشت ۱۳۸۳، ص ۴۷ ↑

    1. – امامی، سید حسین و صفایی، اسدالله، حقوق خانواده ،ص ۱۶۳ ↑

    1. – صدیق اورعی، غلامرضا، تمکین بانو و ریاست شوهر از دیدگاه قانون مدنی و جامعه، چاپ اول، بهار ۱۳۸۰، ص ۱۵۳ ↑

    1. – همان، ص ۱۵۳ ↑

    1. – حسینی کوهساری، اسحاق، مبانی کلی حقوق زن در خانواده، مجله اندیشه‌های حقوقی، سال اول، شماره پنجم، زمستان ۱۳۸۲ ↑

    1. – صدیق اورعی، غلامرضا، همان، ص ۱۵۶ ↑

    1. – فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۴، ص ۶۴۷ ↑

    1. – حر عاملی، وسایل الشیعه، ۱۳۶۸، ص ۶۵ ↑

    1. – خمینی واقف، احمدعلی، حقوق مدنی۵، خانواده، انتشارات دانش نگار، چاپ اول، پاییز ۱۳۶۸، ص ۱۱۵ ↑

    1. – مهرپور، حسین، دیدگاه‌های جدید در مسائل حقوقی، تهران، انتشارات اطلاعات، ۱۳۷۲، ص ۱۰۵ ↑

    1. – صدیق اورعی، تمکین بانو و ریاست شوهر، ص ۱۷۸ ↑

    1. – کاتوزیان،ناصر،حقوق خانواده، ۱۳۷۱، ص ۲۲۷ ↑

    1. – امامی، حسن،حقوق خانواده،۱۳۶۶، ، ص ۴۳۳ ↑

    1. – محقق داماد،مصطفی، ۱۳۶۷، ص ۲۸۸ ↑

    1. – صفایی و امامی، ص ۱۲۰ ↑

    1. – سوره نساء، آیه ۳۴ ↑

    1. – ابراهیم مصطفی و دیگران، المعجم الوسیط، استانبول، دارالدعوه، ۱۹۸۹ و ص ۷۶۸ ↑

    1. – حرانی، حسن‌بن‌علی، تحف العقول عن آن رسول (ص)، قم، مدرسه انتشارات اسلامی، ۱۴۱۷ ق، ص ۲۹۰ ↑

    1. – الطوسی، محمد بن حسن، مبسوط فی فقه الامامیه، تهران، مکتب مرتضویه، ۱۳۸۸، ص ۲۰ ↑

    1. – جوادی آملی، عبدالله، زن در آیینه جمال و جلال، تهران، مرکز نشر فرهنگی رجاء، ۱۳۷۲، ص ۳۶۶ ↑

    1. – آل بحر العلوم، سید محمد، بلغه الفقیه، تهران، مکتبه الصاق، ۱۳۶۲، ص ۲۱۰ ↑

    1. – امامی، سید حسن، حقوق مدنی، تهرانف کتابفروشی اسلامیه، ۱۳۷۶، ص۲۰۲ ↑

    1. – نجفی، جواهرالکلام،، بی تا، ص۱۰۱٫ ↑

    1. – در م ۱۱۶۸ ق.م، حضانت و نگهداری هم حق و هم تکلیف دانسته شده است. ↑

    1. – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، مقدمه علم حقوق، تهران، کتابخانه گنج دانش، ۱۳۷۶، ص۹۸٫ ↑

    1. – از حقوق‌دانان ما تنها دکتر کاتوزیان به‌اختصار به تبیین ماهیت ریاست مرد بر خانواده پرداخته و در حاشیه ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی، آن را در مفهوم حقوق کنونی خود حق و تکلیف دانسته است. ↑

    1. – کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی خانوادهر، ۱۳۷۱، ص ۲۲۷٫ ↑

    1. نراقی، احمد، عوایدالایام، قم، مکتب الاعلام الاسلامی، ۱۳۷۵، ص۱۴۷٫ ↑

    1. – حلی ،۱۳۴۲محمد بن حسن،ایضاح الفوائدفی شرح مشکلات القواعد،قم،المطبعه العلمیه،۱۳۸۷،چاپ اول ،ص ۵۲ ؛جبعی عاملی ،(شهیدثانی)،زین الدین،الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه ، ۱۴۱۰ ه ج ۲،ص ۴۶۵ ؛ ابن براج ،۱۴۰۶قاضی،المهذب،قم،مؤسسه‌ نشر اسلامی،۱۴۰۶ ه ،ج۲،چاپ اول ،ص ۳۴۷ ↑

    1. – طباطبایی ،علی،ریاض المسائل،قم،مؤسسه‌ آل بیت،۱۴۱۸ ه ،ج ۱۲،ص ۱۶۴ ↑

    1. -طوسی ،محمدبن حسن،مبسوط فی فقه الامامیه ،تهران،المکتبه المرتضویه لاحیاء الاثار الجعفریه ،بی تا ،ج ۶ ،ص ۱۱ ↑

    1. -نجفی ،محمدحسن،جواهرالکلام ،ج ۳۱ ،ص ۳۰۴ ↑

    1. – طباطبایی ،علی،ریاض المسائل،۱۴۱۸ ه ،ج ۱۲ ،ص ۱۶۵ ↑

    1. – حرانی ،حسن بن علی ،تحف العقول،۱۴۰۴ ه.ق ،ص ۳۳ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...