فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – ۴-۴- یافته های فرعی بر اساس ویژگیهای جمعیتشناختی (جنسیت، وضعیت تأهل، دانشگاه، سن، و سال تحصیلی) – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
۴-۴- یافته های فرعی بر اساس ویژگیهای جمعیتشناختی (جنسیت، وضعیت تأهل، دانشگاه، سن، و سال تحصیلی)
۴-۴-۱- یافته های فرعی بر اساس جنسیت
جدول ۴-۱۸٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس جنسیت
نگرش دانشجویان
مرد
زن
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
اضطراب اینترنتی
۳۰/۴
۳۱/۰
۷۸/۳
۷۷/۰
مفید بودن اینترنت
۳۳/۴
۳۶/۰
۹۴/۳
۷۰/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۹۷/۳
۵۱/۰
۷۴/۳
۸۰/۰
احساس خودکارآمدی
۰۴/۴
۳۷/۰
۷۱/۳
۹۴/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۸، بررسی میانگینها نشان میدهد میانگین نظرات دانشجویان مرد در خصوص مؤلفه های اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی کمی بزرگتر از میانگین نظرات دانشجویان زن میباشد.
جدول ۴-۱۹٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها
متغیر
F
df1
df2
Sig
اضطراب اینترنتی
۲۲/۱
۱
۷۷
۲۳/۰
مفید بودن اینترنت
۰۳/۱
۱
۷۷
۲۸/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۶۴/۱
۱
۷۷
۲۰/۰
احساس خودکارآمدی
۷۱/۱
۱
۷۷
۱۸/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۹، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمیدهد. بنابرین فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانسها پذیرفته می شود.
جدول ۴-۲۰٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس جنسیت
منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
ضریب اِتا
جنسیت
اضطراب اینترنتی
۷۹/۲
۱
۷۹/۲
۳۲/۵
۰۲/۰
۱۶/۰
مفید بودن اینترنت
۵۵/۱
۱
۵۵/۱
۵۵/۳
۰۶/۰
۱۰/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۵۵/۰
۱
۵۵/۰
۹۴/۰
۳۳/۰
۰۱/۰
احساس خودکارآمدی
۱۳/۱
۱
۱۳/۱
۴۶/۱
۲۳/۰
۰۲/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۰، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی مرد و زن درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی را نشان میدهد درحالی که در خصوص مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت تفاوت معناداری بین میانگین نظرات قابل مشاهده نیست.
۴-۴-۲- یافته های فرعی بر اساس وضعیت تأهل
جدول ۴-۲۱٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس وضعیت تأهل
نگرش دانشجویان
مجرد
متأهل
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
اضطراب اینترنتی
۹۵/۳
۷۴/۰
۵۸/۳
۷۰/۰
مفید بودن اینترنت
۱۲/۴
۶۳/۰
۶۴/۳
۶۷/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۸۸/۳
۷۳/۰
۴۷/۳
۸۰/۰
احساس خودکارآمدی
۸۴/۳
۸۰/۰
۳۹/۳
۷۹/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۱، بررسی میانگینها نشان میدهد میانگین نظرات دانشجویان مجرد در خصوص اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان متأهل بوده است.
جدول ۴-۲۲٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها
متغیر
F
df1
df2
Sig
اضطراب اینترنتی
۰۶/۰
۱
۷۷
۸۰/۰
مفید بودن اینترنت
۳۱/۰
۱
۷۷
۵۸/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۰۰۲/۰
۱
۷۷
۹۶/۰
احساس خودکارآمدی
۲۹/۰
۱
۷۷
۵۹/۰
بنابر یافته های جدول۴-۲۲، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمیدهد. بنابرین فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانسها پذیرفته می شود.
جدول ۴-۲۳٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس وضعیت تأهل
منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
ضریب اِتا
وضعیت تأهل
اضطراب اینترنتی
۹۷/۱
۱
۹۷/۱
۶۸/۳
۰۶/۰
۱۴/۰
مفید بودن اینترنت
۳۴/۳
۱
۳۴/۳
۱۱/۸
۰۰۶/۰
۱۹/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۴۰/۲
۱
۴۰/۲
۳۲/۴
۰۴/۰
۱۷/۰
احساس خودکارآمدی
۸۸/۲
۱
۸۸/۲
۴۹/۴
۰۴/۰
۱۷/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۳، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان میدهد.
۴-۴-۳- یافته های فرعی بر اساس دانشگاه محل تحصیل
جدول ۴-۲۴٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس دانشگاه محل تحصیل
نگرش دانشجویان
دانشگاه اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-09-28] [ 10:56:00 ب.ظ ]
|